09 Nisan 2013

Google Hizmetlerine Ulaşılamıyor!

 

 

 youtube_yasak_haber1272495018

 

Google Hizmetlerine Ulaşılamıyor!youtube-turkey BANNED

Dostlar, Birkaç aydır bir Afrika ülkesi olan Gana'da bulunuyorum. “Konumuzla ne ilgisi var” diyebilirsiniz Konumuzla çok ilgisi var elbette ama ben bu işin bu yanını başka zaman anlatacağım.

Şimdi konumuza dönelim. Türkiye'de iken önceleri internet erişim problemlerinin teknik sebeplerden kaynaklandığını düşünüyordum. Ancak bunun böyle olmadığını zaman içinde anladım. Nasıl mı anladım....!

Söyleyeyim... ne zaman ki AKP iktidara geldi bir süre sonra internet erişim problemleri başladı. Daha sonra AKP devlet gücünü kullanarak medya

araçlarını ele geçirme veya deyim yerindeyse yandaş yapma operasyonlarına girişti. Bunu başardı mı? evet… Neredeyse tamamen tüm medya araçlarını ele geçirdi veya yandaş olmalarını sağladı.

Şimdi medya araçları neler dersek gazete, dergi, TV, radyo diyebiliriz. Günümüzde iktidarı eleştiren tek bir medya aracı kalmadı dersek yeridir.

Geriye ne kaldı interneti kullanarak yayın yapan medya araçları. Yani dünyayı saran dijital ağ. Şimdi dünyanın neresinde olursanız olun internetten ulaşamayacağınız bir bilgi olduğunu sanmıyorum. Şimdi bu internet cep telefonlarına da girmişse varın olayın boyutunu siz düşünün.

İşler böyle olunca internet ağı üzerinde yayın yapan muhalif kaynakları ele geçiremeyen AKP iktidarı onların bir kaçını sindirme operasyonlarına girişti. Oda TV ve Soner YALÇIN davasını bilmeyeniniz yoktur sanıyorum.

Bu operasyonlardan Google hizmetleri de nasibini aldı. Bunlar neler: Youtube (Google satın aldı), Google'ın DOS, Translate, maps, code, labs, blogger ve Feedburner gibi ürünleri.

Şimdi AKP devlet imkanlarını kullanıyor demiştik ya. İşte interneti kontrol etme işini de Bilgi Teknolojileri Kurumu (BTK) eliyle yapıyor.

Ghana'ya geldikten bir süre sonra bende google'ın Birkaç ürününe ulaşamadım. İşin garibi eşim karşımda kendi bilgisayarıyla her yere rahatça giriyor ben giremiyorum. Bilgisayarın DNS ayarlarını değiştirdim ıııııh...! Nafile... Sonra internette araştırma yaparken Türkiye'deki PC ayarlarını değiştirmediğimi hatırladım, mesela Google.com.tr yi kullanıyordum ana sayfa olarak ve bu nedenle google hizmetlerine de google.com.tr üzerinden ulaştığımı farkettim.

Ülkemizde son günlerde yaşanan Google hizmetlerine ulaşamama problemi, kullanıcıların İnternet üzerinden sesini yükseltmesine sebep oldu.

Peki çözüm şimdi ne? Demokrasilerde çareler tükenmez. Gerçi memlekette demokrasi' nin d si bile kalmadı dediğinizi duyar gibi oluyorum.

Son günlerde Türkiye'deki İnternet kullanıcılarının Google'ın Docs, Translate ve Feedburner gibi hizmetlerine ulaşamadıklarını okuyorum. Hatta DNS ayarlarını değiştirip YouTube'a girebilen kullanıcılar bile artık meşhur video paylaşım sitesine girememeye başlamış. Google'ın birçok hizmetine bağlanamayan kullanıcılar, bu nedenle İnternet'te bazı iddialar dillendirmeye başladı.

Bunlardan en dikkat çekici olanı, Bilgi Teknolojileri Kurumu'nun (BTK) Google'ı mimlediği iddiası. Yorumlara göre YouTube'a erişimi tamamen durdurmaya çalışan BTK, birçok Google servisine de erişimi engelledi. Peki bunu nasıl becerdiler?

Henüz BTK'dan konuyla ilgili açıklama gelmedi ama İnternet'te yapılan yorumlara göre, Google'a ait IP adreslerinden 74 ve 209 ile başlayanlardan bir kısmı, problemin merkezini oluşturuyor. Google, kullanıcılarının bazılarını 209 ile başlayan adrese, bazılarını ise 74 ile başlayan adrese yönlendiriyor.

BTK, YouTube'a IP engellemesi yaparken, diğer bazı servislerin bloke olmasına sebep oluyor. Bunun farkındalar mı? Bence tabi ki evet.

Şimdi biz ne yapalım?

Çözüm:

Öncelikle Türk Telekom DNS'leri haricinde başka bir DNS (Open DNS ya da Google DNS gibi) kullanmanız gerekiyor. Bunu nasıl yapacağınızı da bilmeyenleriniz varsa bunu da  internetten araştırıp öğrenebilir.

cmd Biz şimdiki problemi çözmeye başlayalım. Bilgisayarınızın Run (Çalıştır) komut satırına CMD yazıp enter tuşuna veya Tamam butonuna bastıktan sonra karşınıza gelen ekrana, (Tırnak işaretleri olmadan) "Ping google.com" yazın "Enter"a basın. Google hizmetlerinde sorun yaşayan kullanıcılar, ekrana gelen IP adreslerini (Örn: 74.125.43.103) gibi, Windows'un içindeki hosts dosyasına eklemeleri gerekiyor.

ping_google

Bunun için Windows klasörü altında sırasıyla şu klasörlere ulaşmanız gerekiyor: "Windows\System32\Drivers\ETC\hosts". Bu konumda yer alan hosts dosyasını Notepad ile açın, açılan sayfadaki listenin altına örnek olarak şu satırları ilave edin:

74.125.43.103 youtube.com
74.125.43.103 www.youtube.com
74.125.43.103 docs.google.com

Daha sonra dosyayı kaydedin ve çıkın. Ta ta taaaa...

Bu sayede belirttiğiniz adreslere erişebilir durumda oluyorsunuz. Bağlanamadığınız her Google hizmeti için aynı işlemi yapabilirsiniz. Önce IP adresi, ardından da "http" olmadan site link'ini yazdığınızda, bahsi geçen siteye ulaşabiliyorsunuz. Kolay gelsin...

Hiç yorum yok:

İNTERNET SANSÜRÜ VE FİŞLEMEYİ AŞMANIN YOLU

      ...MEDYADAN SONRA İNTERNET NEDEN SANSÜRLENİYOR...!     ...