27 Ağustos 2007

AJAX NEDİR? AJAX TÜRKİYE

Evet dostlar bu gün yine güzel bir konudan yani bununla ilgili nette gezinirken ne zamandır zaten takip ettiğim başarılı gençlerin üç sitesi bahse konu olacak. XHTML ve CSS bilmek bazen de yeterli olmuyor. Zaman zaman rastladığım harika uygulamaların, hiç bilmediğim belki ölmezde yaşarsam mutlaka öğreneceğim WEB sayfalarının PROGRAMLAMA ayağı yani XML, DOM, PHP, MySQL ve AJAX meselesi Nasılda atlamışım.

Şu aralar merak sardığım PHP ve buna bağlı hadiseler. Bunlardan biride AJAX. İlk önce Burcu DOĞAN ‘dan bahsetmeden geçersem olmaz. Çünkü PHP meselesinde daha doğrusu WordPress ‘ den dolayı dürtükledi beni. Nasılmı? Önce Burcu Doğan ‘ı TÜRKÇE BLOG YAZARLARI ‘ndan tanıdım. Daha sonrada EMREX bu gence dikkatimi çekti. Bende gittim blogunu inceledim. Bir baktım ki ne göreyim bu genç bu kadar şeyi ne zaman öğrenmiş?, neler yapmış? ve de yapmakta. Kendimden utandım. Her neyse onun sayfalarında dolaşırken zaten ne zamandır duyduğum, rastladığım AJAX konusu üzerine yazdıkları ilgimi çekti. Hemen bahsettiği siteleri gezmeğe ve AJAX üstüne nette ne var ne yok altını üstüne getirmeye başladım. Bana bir tarihlerde gfxdizayn ın yaratıcısı dostum Yassi (kulakları çınlıyordur kim bilir) bahsetmişti de o zamanlar pek Türkçe kaynak bulamadığım içinde AJAX ‘ın peşini bırakmıştım. Neyse ilk baktığım yerden yani buradan ajaxnedir? den epeyce güzel şeyler öğrendim. Bu sayfanın yaratıcısının gerçek adını merak ediyorsanız gidip sayfalarını karıştırmanız gerekiyor. He he :) Efendim esas AJAX konusunda gerçekten bir şeyler öğrenmek istiyorsanız ve birkaç blogları varki onların yaratıcıları YAKUTER, EBURHAN ve diğer adlarını sayamadığım arkadaşları kimdir diye de merak ediyorsanız Türkiye AJAX adlı sitelerine mutlaka bakın. Eh be bre yakışıklı gençler eğitimciyken eğitimciliğimden utandırdınız beni. İşte eğitici site buna derim. OpenSource Community ‘e deki editörlere bildireceğim. Bu siteleri eğitim kategorisinde ilk sıraya alsınlar. Sizlerin de buradan gözümde büyüttüğüm AJAX ı öğrenmeden ayrılmayacağınızdan eminim. Hatta ben burada her gün herhalde iki saatimi en azından geçiririm. Bu konudaki cehaletimden ilerde nasılsa öğreneceğim de sabredemedim onlara bazı şeylerde sordum herhalde bu başarılı ve de güzel işleri çıkartan gençler beni umarım aydınlatacaklardır. Sizlerde eğer AJAX , yukarıda bahsettiğim diğer konular ve kişiler hakkında öğrenmek istiyorsanız ki eminim mutlaka çook şeyler öğreneceksiniz . Buralara, bu kişilere uğramadan geçmeyin, ayrıcana da mimleyin. Böyle başarılı gençleri nedense çok seviyorum….

Hiç yorum yok:

İNTERNET SANSÜRÜ VE FİŞLEMEYİ AŞMANIN YOLU

      ...MEDYADAN SONRA İNTERNET NEDEN SANSÜRLENİYOR...!     ...