12 Ekim 2006

MACROMEDİA PROGRAMLARI VE DERSLERİ


WEB EDİTÖRÜ DREAMWEAVER


Dreamweaver ile web tasarımı yapalım


Bildiğiniz gibi dostlar daha önce Macromedia ‘ın (şimdi Adobe oldu) programlarından ve Dreamweaver ’dan bahsetmiştim. Bu gün Macromedia ‘nın bütün programlarını yandaki yeni download bölümündeki ilgili linklere tıklayarak indirebilirsiniz. Yalnız dosyaların hepsini indirmenizi ve ayrıca aynı klasör altına indirip açmanızı tavsiye ediyorum. Hepsini bir dosya halinde yükleme imkanı olmadı. Takdir edersinizki Hemenpaylaş ‘ın tanıdığı limit 250 Mb. Dosyaların hepsinin sıkıştırılmış hali 650 Mb. Bu yüzden hızlı indirilebilmesi açısından her dosyayı ayrı ayrı indirmeniz sizlerin menfaatine olacaktır. Esasında dosyaların tamamı tek CD de idi. Özellikle dosyaların tamamı indikten sonra allinone dosyasını çalıştırmanızı öneririm. İndirip hemen kullanmaya başlayabilirsiniz. Dreamweaver ’in derslerini de aynı yerden veya buradan indirebilirsiniz. Fireworks ve Freehand ders dosyalarını da indirebilirsiniz. Ancak ders notlarının derlemesi bitince onlarıda önümüzdeki günlerde burada yayınlıyacağım.

Yine önümüzdeki günlerde iternette dolaşırken rastladığım ilginç CSS, Javascript, Dhtml, PHP uygulamalarını burada toplayıp bölüm, bölüm hem örnekleri ile anlatacağım hem de kodlarını yayınlayacağım. O zamana kadar yaşarsam tabii. Şimdi ilginç (templates) şablonların yeni beta blogger ‘a nasıl uyarlanacağı konusu üstüne çalışıyorum. Bu konuda yardımlarını esirgemeyen Yunus Emre ‘ye (Emrex) buradan teşekkür ediyorum. O bu konuda bayağı mesafe almış durumda. Ben daha tam çözemedim işi ama uğraşıyorum. Esasında tüm mesele yeni beta blogger ‘ın fonksiyonlarının yükleyeceğiniz yeni şablonda da çalışması. Eski classic modunda yeni temaları edit html de kopyala yapıştır yöntemi ile yüklüyorduk. Yeni beta blogger da ise Upload a template from a file on your hard drive: bölümünde Gözat deyip ilgili temayı bilgisyarımızda bulup seçiyoruz. Daha sonra ise upload deyip yüklüyoruz. Yalnız yüklenecek temanın XML formatına çevrilmiş halini yüklüyoruz. Yani uzantı xml olacak. İşte bu hadiseye çalışıyorum. Yani normalde internette çoğu sitede blogger şablonları klasik XHTML kodları ile yayınlanıyor. Belki önümüzdeki günlerde yeni beta blogger a yüklenecek halleri ile yayınlanırlar heralde. Ama ben ihtiyar olduğum için henüz çözemedim. CSS bilgim de yeterli değil. Heralde kısa süre içinde çözerim. Bu işi çözmüş olan varsa bana bir iki adım beri gelsin.

Hiç yorum yok:

İNTERNET SANSÜRÜ VE FİŞLEMEYİ AŞMANIN YOLU

      ...MEDYADAN SONRA İNTERNET NEDEN SANSÜRLENİYOR...!     ...